Nederlands (Nederland) English (United Kingdom)

Ons beleid

Ons beleid

 

Wat verwachten wij?  

Om uw gebit gezond te houden, is het belangrijk dat je periodiek mondonderzoek laat uitvoeren. Samen met u stelt uw tandarts een korte en lange termijn zorgplan op en bespreekt de frequentie en aard van de afspraken met u. Het kan zijn dat een of meer behandelingen bij de (paro)-preventie assistent onderdeel zijn van het plan. 

Daarnaast is het belangrijk dat u onze tips en adviezen opvolgt. Zorg voor dagelijkse, goede gebitsreiniging en volg de adviezen over mondhygiëne en voedingsgewoonten op. Op de website vind u informatie over behandelingen en verwijzingen naar folders. Als u meer wilt weten over een adviezen, behandelingen, kosten of risico’s kunt u uw tandarts om extra uitleg of verduidelijking vragen.

Een vaste behandelaar

Wij streven er naar dat u zoveel mogelijk wordt behandeld door dezelfde behandelaar. Wij zijn een praktijk met een multidisciplinair team van tandartsen, assistentes, preventieassistentes, klinisch assistentes en mondhygiënisten. Alle medewerkers werken samen in een dynamische setting om u zo goed mogelijk te voorzien van hoog kwalitatieve tandheelkundige zorg. Dat betekent voor u als patiënt dat u naast uw vaste tandarts ook regelmatig een van de andere teamleden zult zien. U kunt dan denken aan handelingen zoals gebitsreiniging, maar ook aan diverse kleine handelingen waar de assistentes voor zijn gecertificeerd. Dit gebeurt altijd op indicatie van en onder controle van de tandarts. 

Wijzigingen van uw gegevens?

Houd ons op de hoogte van wijzigingen in uw gezondheidssituatie. Vertel uw behandelaar als u medicijnen slikt, een hart- of vaatziekte hebt, zwanger bent of onder behandeling van een arts. Houd ons ook op de hoogte van wijzigingen van uw NAW-gegevens, telefoonnummer en emailadres.

Uw afspraken

Als u een afspraak met ons gemaakt heeft, hebben we een behandelkamer en tijd van een of meer behandelaars voor u gereserveerd. Daarom vragen we u om op tijd aanwezig te zijn. Om de kans op het vergeten van uw afspraak zo klein mogelijk te houden, sturen we u per e-mail of sms een reminder twee dagen voor uw geplande afspraak. 

U kunt uw afspraak voor uw volgende halfjaarlijkse controle direct weer bij onze receptie inplannen. Indien u geen afspraak heeft gemaakt sturen wij u een herinnering per mail wanneer het weer tijd is voor uw periodieke controle. U krijgt ook een herinnering per sms twee werkdagen voor uw geplande afspraak.

Annuleren van een afspraak

We vragen ook om afspraken alleen af te zeggen als het echt niet anders kan. Dat moet dan wel minimaal twee werkdagen van tevoren. Afzeggingen voor maandag moeten dus uiterlijk donderdag telefonisch bij ons gemeld zijn. Bij afzeggen binnen 48 uur van tevoren of bij afwezigheid zonder bericht, zijn wij helaas genoodzaakt om kosten hiervoor door te berekenen. Deze worden niet door een zorgverzekeraar vergoed. Het niet ontvangen hebben van een herinneringsmail of -sms is geen geldige reden voor een niet-nagekomen afspraak. U blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van een gemaakte afspraak. 

Facturatie

Wij declareren uw nota rechtstreeks bij uw tandartsverzekering en u ontvangt per mail een nota voor het eventuele restbedrag en/of eigen bijdrage. Heeft u geen verzekering dan ontvangt u de volledige nota per mail

Algemene voorwaarden

Als u bij tandartspraktijk Diemen-Zuid onder behandeling bent gelden onze algemene voorwaarden.